מרכז הזמנות: 055-678-3288

המחירים כוללים מע”מ | התמונות להמחשה בלבד | אספקת המוצרים, בכפוף למלאי הקיים

חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

סוגי הצמר וההידורים הקיימים

מן התורה, לכל הדעות (וכן פסק השולחן ערוך הלכות ציצית יא, א-ב) שלבי הטוויה והשזירה צריכים להיעשות לשם מצוות מצוות ציצית.

דעת המרדכי (הביאו הרמ"א שם) כי גם ניפוץ הצמר צריך להיעשות לשם מצוות ציצית. וכתב הרמ"א כי המנהג להקל ולא להצריך שהניפוץ יהיה לשמה.
המשנה ברורה (שם) הביא את דברי הפרישה שכתב בשם המהר"ל מפראג, כי לכתחילה יש להחמיר ולעשות פתילים מצמר שנופץ לשם מצוות ציצית.

בנוגע לשלב עשיית לשונות הצמר, כתב גאב"ד העדה החרדית הרב יצחק וייס (שו"ת מנחת יצחק), כי עשיית לשונות הצמר - הפורגן, מהצמר המנופץ הינו תחילת טווית החוטים ועל כן יש להקפיד לעשות את לשונות הצמר ע"י יהודי לשם מצוות ציצית.

למעשה, בני עדות המזרח נוהגים ע"פ פסק השולחן ערוך ולא מחמירים לנפץ לשמה וכך גם נוהגים רבים מבני אשכנז. יחד עם זאת, בני תורה רבים מעדות אשכנז נוהגים להחמיר בכך ורוכשים פתילים העשויים מצמר שנופץ לשם מצוות ציצית.
ראוי לציין, כי ישנם הרוכשים ציציות 'ניפוץ לשמה' כדי להמנע 'מחשש פורגן' (שהרי בפתילים שנופצו לשם מצווה בוודאי שלב עשיית הלשונות-שהוא שלב מאוחר יותר, נעשה אף הוא לשם מצווה) ולא בהכרח בגלל רצונם להחמיר בניפוץ.

רוב חוטי הציצית המיוצרים כיום הינם חוטים רגילים שנטוו ונשזרו לשם ציצית ונמכרים במחיר זול יחסית. כמו כן, מיוצרים גם פתילים "ניפוץ לשמה" שמחירם בדרך כלל פי שניים וחצי ויותר מפתילים רגילים.
לעומת זאת, פתילים שנעשו לשם מצווה משלב הכנת הלשונות, אינם נפוצים כל כך, אך צריך לדעת כי מחירם יקר אך במעט מחוטים רגילים וניתן להדר בכך ללא צורך בתשלום מחיר יקר כמו חוטים 'ניפוץ לשמה'.


כאן באתר ניתן לרכוש פתילים בדרגת 'מהדרין' העשויים לשם מצווה משלב הכנת הלשונות - 'ללא חשש פורגן'. פתילים אלו מיוצרים ע"י מפעל 'ציצית תכלת'.

כדאי לדעת!
>> חוטי הציצית מיוצרים על פי רוב בשתי רמות עובי - עבה ודק, אך ניתן למצוא גם פתילים בעובי ממוצע, 'בינוני'.
לעומת זאת, פתילי תכלת מיוצרים בדרך כלל בדרגות עבה ודק בלבד.
כאן באתר תוכלו לרכוש פתילי תכלת גם בעובי 'בינוני' המיוצרים ע"י מפעל 'ציצית תכלת'.

>> לכתחילה יש להקפיד שלא לחתוך את פתילי הציצית בסכין מברזל (משנה ברורה סימן יא ס"ק סא).
מפעל 'ציצית תכלת' מקפיד כי הפתילים בדרגות מהדרין וניפוץ לשמה יחתכו שלא ע"י סכין מברזל.

בחר את הטלית / טלית קטן / פתילים שלך!

טלית גדול

פתילים

טלית קטן

מתקשה להחליט? עדיין מתלבט? מתבלבל בין הסוגים ומהמבחר הגדול?

ומומחי בית התכלת ישמחו לענות ולייעץ